قوانین و مقررات و حریم خصوصی

شما با ثبت نام در شیپ شاپ مشخصات خود از قبیل نام و نام خانوادگی، تلفن تماس و … را در اختیار شیپ شاپ قرار می‌دهید. برای انجام تراکنش و ثبت سفارش نیاز به اضافه کردن مشخصات آدرس خود خواهید داشت و کلیه اطلاعات مذکور و اطلاعاتی مانند تراکنش‌ها، پرداخت‌ها و… نیز در اختیار شیپ شاپ خواهد بود. برای اطلاع رسانی رویدادها و خدمات و تخفیفات شیپ شاپ برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال می‌شود. 

شما می‌توانید کلیه اطلاعات شخصی خود را در بخش پروفایل شیپ شاپ تغییر داده و ویرایش کنید. این اطلاعات شامل کلیه اطلاعاتی است که شما در سایت شیپ شاپ وارد کرده اید. شیپ شاپ دسترسی کارمندان خود به اطلاعات کاربران را محدود نموده و هر فرد بنا به مسئولیت خود به میزان مورد نیاز به اطلاعات دسترسی خواهد داشت. شیپ شاپ ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین وب سایت ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، شیپ شاپ می‌تواند از اطلاعات ثبت شده برای پیگیری قانونی استفاده کند. کاربران ضمن استفاده از خدمات وبسایت، حق ویرایش اطلاعات و استفاده از آنها را در چارچوب فوق الذکر به شیپ شاپ اعطاء نموده و حق اعتراض را از خود سلب مینمایند. باید تاکید شود که حفظ و نگهداری رمز عبور و نام کاربری بر عهده کاربران است و لذا برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید آن اطلاعات را برای شخص دیگری فاش کنند. در صورتی که کاربر شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کرد، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی کاربران باید شماره موبایل خود را در پروفایل شیپ شاپ تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایند. 

در صورت وجود هرگونه سوال٬ لطفا با اطلاعات تماس زیر ارتباط برقرار کنید.

 آدرس : اصفهان، چهارباغ بالا، مجتمع تجاری اداری باران، طبقه اول، واحد C40 

تلفن : 03134144

 ایمیل : mail.sepano@gmail.com

تعاریف

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که بر اساس اطلاعاتی که در صفحه حساب کاربری خود در زمان ثبت نام وارد کرده است، از خدمات شیپ شاپ استفاده کند. با توجه به اینکه مجموعه شیپ شاپ یک وبسایت عمده فروشی نیست، بنابر قوانین تجارت الکترونیک کاربر اجازه خرید و استفاده از خدمات را به منظور تجارت یا فروش ندارد.

ثبت سفارش

با توجه به اینکه مجموعه شیپ شاپ یک وبسایت خرده فروشی است، کاربر اجازه خرید از روش های معمول به جهت استفاده از خدمات به منظور تجارت یا فروش ندارد، به همین منظور محدودیت هایی بر تعداد قابل انتخاب از هر کالا اعمال شده است. موجودی و حداکثر تعداد قابل سفارش از هر محصول متفاوت است. در صورت نقض این قانون از طریق ثبت سفارشات پرتعداد و عدم رعایت این محدودیت به هر نحو دیگری، حق تصمیم گیری در مورد سفارش برای مجموعه شیپ شاپ محفوظ است.

ارسال سفارش

با توجه به مشخص بودن مناطق پوشش دهی فروشگاه، در زمان ثبت آدرس می باید آدرس دقیق نوشتاری با موقعیت دقیق روی نقشه همخوانی داشته باشد. منظور از آدرس نوشتاری، نام محله، خیابان اصلی و فرعی و در انتها پلاک، واحد و طبقه می باشد. در صورت هر گونه مغایرت آدرسی، تصمیم گیری در مورد سفارش شما به عهده مجموعه شیپ شاپ خواهد بود. همکاران ما برای بررسی مشکل سفارش با شما تماس خواهند گرفت و در صورت عدم پاسخگویی به تماس و یا اشتباه بودن آدرس، سفارش شما به فروشگاه عودت می شود و پس از آن لغو خواهد شد و مبلغ به حساب کاربری شیپ شاپ شما عودت می شود. ارسال دوباره سفارش، با پرداخت مجدد هزینه ارسال ممکن خواهد بود. این رویه در صورت عدم حضور کاربر در بازه زمانی هماهنگ شده توسط فروشگاه در آدرس مقصد مشابه خواهد بود.

جمع آوری سفارش

به جهت تضمین کیفیت سفارش و ایجاد تجربه ای مشابه با خرید حضوری، جمع آوری سفارش توسط همکاران مستقر در سطح فروشگاه درست پیش از ارسال صورت می پذیرد، و ممکن است برخی از آیتم های انتخابی شما در زمان جمع آوری با عدم موجودی مواجه شوند. بنابراین انتخاب کالاها در سبد خرید به معنی رزرو آیتم ها نیست. کارشناسان مرکز تماس ما پیش از ارسال از طریق تماس یا پیامک تغییر یا تغییرات احتمالی را به شما اطلاع خواهند داد و برای جایگزینی با بهترین کالای مشابه و یا حذف کالای ناموجود با شما تماس خواهند گرفت.

گزارش مشکل و مرجوعی

مجموعه شیپ شاپ همواره تلاش کرده است که با بسته بندی استاندارد و کنترل کیفی دقیق پیش از ارسال مرسوله ها، ارسال سفارشات بدون نقص و در کوتاه ترین زمان انجام شود. موارد مربوط به عدم تطابق کالاهای دریافتی با اقلام سفارش گذاری شده، ناقص بودن سفارش و مغایرت اقلام دریافتی با تعداد کالاهای داخل فاکتور و مشکل در اصالت کالاها، باید در هنگام تحویل گرفتن کالا چک شود. در صورتی که سفارش شما با مشکلاتی از این دست رو به رو شد، می‌باید تا 48 ساعت پس از تحویل سفارش از طریق بخش گزارش مشکل وبسایت و یا از طریق شماره های ارتباطی، پشتیبانی شیپ شاپ را نسبت به جزئیات مورد نیاز مشکل، اعم از وزن و بارکد مطلع سازید. در صورت هرگونه دیرکرد در این اطلاع رسانی، مجموعه شیپ شاپ بسته به شرایط و نوع کالا در مورد مشکل تصمیم گیری خواهد کرد.

بنا به دلایل بهداشتی، مواد تازه و فله ای، مواد منجمد، مواد لبنی و محصولات آرایشی و بهداشتی قابل بازگشت نمی باشند و فقط در صورت سپری شدن تاریخ انقضاء و مشاهده ی فساد محصول، لازم است که در همان روز تحویل سفارش به واحد پشتیبانی اطلاع رسانی شود.

در صورت سپری شدن تاریخ انقضاء و مشاهده ی فساد محصول، لازم است که در همان روز تحویل سفارش به واحد پشتیبانی شیپ شاپ اطلاع رسانی شود. اگر مشتری برای تشخیص عیوب کیفی، ناچار به باز کردن درب محصول شد، نباید از حجم محصول کاسته شده باشد. موارد مربوط به فساد و یا خرابی محصولات بعد از هماهنگی های انجام شده از مشتری تحویل گرفته شده و برای بررسی توسط مسئول مربوطه به فروشگاه بازگردانده می شود. در صورت عدم تایید فساد و یا خرابی محصول توسط مسئول مربوطه، هزینه ی حمل سفارش به عهده مشتری خواهد بود و در صورت تایید، بازگشت وجه کالای مورد نظر انجام خواهد شد. بازگشت محصولات به غیر از  مواد تازه و فله ای، محصولات آرایشی و بهداشتی ،گوشتی و منجمد در صورتی که هیچ کدام از مشکلات ذکر شده را نداشته باشد با پرداخت هزینه ارسال به فروشگاه میسر خواهد بود.

کاربر در صورت تمایل به بازگشت وجه کالا یا کالاهای آسیب دیده، می باید اطلاعات حساب بانکی ای را که پرداخت از طریق آن انجام شده، از طریق یکی از راه های ارتباطی به پشتیبانی مجموعه شیپ شاپ ارجاع دهد. در صورتی که این اطلاعات مغایر با حساب بانکی پرداخت کننده وجه سفارش باشد، همکاران ما برای اصلاح اطلاعات با شما تماس خواهند گرفت. مجموعه شیپ شاپ خود را موظف می داند که عودت وجه کالا یا کالاهای آسیب دیده را طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت غیرتعطیل انجام دهد.

در صورتی که مشتری سفارشی را ثبت کند و پرداخت نیز انجام دهد اما پس از آن سفارش را به هر دلیلی لغو کند، مبلغ سفارش به صورت خودکار به کیف پول مشتری برای خرید های بعدی منتقل می شود و در صورت درخواست مشتری میتوان مبلغ را به حساب بانکی او منتقل کرد.

در صورتی که فروشگاه هماهنگی های لازم برای زمان تحویل را با مشتری انجام داده باشد و زمان ذکر شده مورد تایید مشتری باید در صورت عدم حضور برای دریافت، سفارش به فروشگاه مرجوع می‌شود و مبلغ پیک مجدد بر عهده مشتری می‌باشد.

مرجوعی کالا و مشکلات احتمالی خریداران، فقط تا ۷۲ ساعت قابل قبول می باشد و بعد از این زمان ضمانت بازگشت کالا را از بین خواهد رفت.

حریم خصوصی:

شیپ‌شاپ با تاکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای خرید، ثبت نظر یا استفاده از برخی امکانات وب‌سایت اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به کاربران ارائه دهد. برای پردازش و ارسال سفارش، اطلاعاتی مانند آدرس  و شماره تلفن مورد نیاز است و از آنجا که کلیه فعالیت‌های شیپ‌شاپ قانونی و مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک صورت می‌گیرد یادآوری می‌شود تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شیپ‌شاپ از طریق آنها صورت می‌گیرد.

بنابراین درج آدرس و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که موارد فوق به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، شیپ‌شاپ جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.

مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و شیپ‌شاپ تنها برای ارسال همان سفارش، از این اطلاعات استفاده خواهد کرد.

همچنین شیپ‌شاپ با نصب و یا استفاده از اپلیکشن با اخذ اجازه از کاربر اطلاعات زیر را به صورت ناشناس از کاربر اخذ می کند. این اطلاعات در حد ضرورت و متناسب با مقاصدی از جمله مطالعه ی علت گزارش خطا و بهبود اشکالات سیستمی و تجربه کاربری در هنگام استفاده از وبسایت و اپلیکیشن شیپ‌شاپ و نیز تحقیقات بازاریابی و ارائه خدمات و پیشنهادات خرید مرتبط تر به کاربران جمع آوری می شود و به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نباشند.

نوع دستگاه، زبان و نوع سیستم عامل دستگاه شما، شناسه اندروید و شناسه تبلیغاتی اندروید ویژه دستگاه شما، جست‌وجوهای انجام شده در وب سایت و اپلیکشن شیپ‌شاپ و نتایج انتخاب‌شده، مدت و بازه های استفاده شما از شیپ‌شاپ، برنامه های نصب شده، اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور شامل نوع شبکه و نوع و نسخه مرورگر

این اطلاعات تنها توسط شیپ‌شاپ استفاده شده و در اختیار شریک تجاری دیگری قرار نمی گیرد. همچنین در صورت درخواست کاربر اطلاعات قبلی پاک شده و پس از آن این اطلاعات جمع آوری نمی گردد.

در صورت بروز وقفه (Crashes) نیز اطلاعات زیر جهت مطالعه علت بروز وقفه و رفع خطا جمع آوری می گردد:

وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و میزان فضای پر آن هنگام وقفه، روز و ساعت رخدادها، خاموش یا روشن بودن شبکه بی‌سیم، خاموش یا روشن بودن شبکه دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ.

شیپ‌شاپ اطلاعات را توسط کوکی (cookie) جمع آوری می کند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به سایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آنها را فراهم می‌نماید. بسیاری از مرورگرها امکان غیرفعال کردن کوکی را فراهم کرده‌اند، به این منظور می‌توانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید.

شیپ‌شاپ برای اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، برای اعضای وب‌سایت پیامک ارسال  می‌نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه شیپ‌شاپ را در پروفایل خود لغو کنند. عدم اقدام جهت لغو، به منزله ی موافقت ضمنی با دریافت پیام‌ها و سلب حق اعتراض می‌باشد.

شیپ‌شاپ ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین وب سایت ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، شیپ‌شاپ می‌تواند از اطلاعات ثبت‌شده برای پیگیری قانونی استفاده کند. کاربران ضمن استفاده از خدمات وب‌سایت شیپ‌شاپ ، حق ویرایش اطلاعات و استفاده از آنها را در چارچوب فوق‌الذکر شیپ‌شاپ اعطا نموده و حق اعتراض را از خود سلب می‌نمایند.
باید تاکید شود که حفظ و نگهداری رمز عبور و نام کاربری بر عهده کاربران است و لذا برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی، کاربران نباید آن اطلاعات را برای شخص دیگری فاش کنند. در صورتی که کاربر شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کرد، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی کاربران باید شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایند.
مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق‌الذکر توسط کاربر باشد، با خود کاربر بوده وکاربر حق هر گونه ادعا علیه شیپ‌شاپ را از خود سلب می‌کند. شیپ‌شاپ هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر اینکه با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای شیپ‌شاپ وجود ندارد و کاربران با اعلام رضایت خود در استفاده از خدمات وب سایت ضمنا حق هرگونه اعتراض را از خود سلب نموده اند.
اما پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی شیپ‌شاپ و روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها حداکثر تلاش را به عمل می‌آورد که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیرقانونی جلوگیری کند. طبیعتا مسئولیت هرگونه سواستفاده به شخص یا اشخاص متخلف مربوط بوده و شیپ‌شاپ حق اعتراض و پیگیری را از طریق قانونی بنابر صلاحدید خود محفوظ می‌دارد.
شیپ‌شاپ برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران همه توان خود را به کار می‌گیرد و امیدوار است که تجربه خریدی امن، راحت و خوشایند را برای همه کاربران فراهم آورد.